مراحل ساخت ونصب مخزن تحت فشار

Wiki Article

CHF نیز مانند JPY از مداخلات بانک مرکزی رنج می برد. آنها همچنین توزیع تنش بسیار خوبی را here از طریق توپی مخروطی فراهم می تانک ضربه گیر کنند. بعضی اوقات ، این محصول از صفحات ساخته می شوند و بهمراه توپی ارائه نمی شوند. فلنجهای جوش سوکت فقط با یک جوش فیله متصل می شوند ، فقط در محیط خارجی استفاده میشود و برای کارهای شدید توصیه نمی شوند. منبع هاماک و واتس تماماً به صورت تیوپی تولید می شوند و به هیچ عنوان مخزن دیافراگمی نمی باشند. سطوح صاف برای ایجاد یک مهر و موم جفت می شوند و برای ایجاد یک مهر و موم به صاف بودن صورت مخالف بستگی دارد. 1. یک سوی این قطعات دارای «تو رفتگی» است که با اصطلاح «شیار» معرفی می شوند. یکی از کاربردی ترین قطعات در صنایع و انتقال مایعات و میعانات مربوط به پایپینک یا لوله کشی ها فلنج میباشد . شکل زیر ساده ترین سیستم تحت فشار گاز که در آن مقدار گاز متغیر است را نشان می دهد. فیتینگ یا فیتکس از دو قطعه نری و مادگی تشکیل شده است که به شکل فشاری روی دو انتهای لوله برق قرار می گیرد.


انتهای خرد به لوله کشی جوش داده می شود و فلنجها روی همان اندازه شل نگه داشته می شوند. فلنجهای Reducing برای اتصال بین اندازه های بزرگ و کوچک بدون استفاده از کاهنده استفاده می شوند. سیستم عایقبندی آن متشکل از دانههای پودری پرلایت است که در فضای بین دوجداره و با استفاده از فشار مثبت نیتروژن نگهداری میشود. حداکثر دمای موجود در جداول خواص مواد برای پیدا کردن حداکثر تنش مجاز کششی.نمونه ای از جداول خواص مواد در زیر آورده شده است. در فلنج جوش سوکت ، قبل از جوشکاری ، باید فاصله ای بین فلنج یا اتصالات و لوله ایجاد شود. در این روش، باید پس از عملیات حرارتی و برای از بین بردن تنشهای پسماند، عملیات تنشزدایی انجام بگیرد. اتصال فلنجی باید در برابر فشار، رطوبت، دمای بالا، خوردگی و غیره مقاومت بالایی داشته باشد. فلنج اتصال حلقه ای معمولاً در فشار بالا (کلاس ۶۰۰ و درجه بالاتر) و / یا خدمات با دمای بالا بالاتر از ۸۰۰ درجه فارنهایت (۴۲۷ درجه سانتیگراد) استفاده می شود. این نوع صورت امکان استفاده از ترکیبی گسترده از طرح های واشر را فراهم می کند ، از جمله انواع ورق های حلقه ای تخت و کامپوزیت های فلزی مانند انواع مارپیچ و دو روکش دار.


در برخی از کاربرد ها استفاده از این محصول مجاز نیست.

این فلنجها تقریباً شبیه Slip On هستند به استثنای شعاع در تقاطع صورت فلنج و سوراخ برای قرار دادن انتهای فلنج. لوله به انتهای فلنج ته کوب جوش داده میشود و فلنج لپ جوینت میتواند در حول فلنج ته کوب به راحتی چرخش کند. وقتی لوله کشی از مواد گران قیمت استفاده میشود ، از فلنجهای Lap joint با انتهای خرد استفاده می شود. کاربردهایی که با استفاده از فلنجهای صورت تخت انجام می شود اغلب مواردی است که در آنها فلنج جفت یا اتصالات فلنجی از ریخته گری ساخته شده است. در صورت نیاز به اتصال لوله ها به یکدیگر ، از فلنج استفاده می شود. در برخی از کاربرد ها استفاده از این محصول مجاز نیست. در برخی از خطوط لوله که تعمیر و نگهداری از ویژگی های معمول آن است ، در فواصل معینی فلنج ارائه می شود. این فلنج ها با قطر داخلی لوله جفت میشوند بنابراین محدودیتی در جریان محصول وجود ندارد. اين فلنج ها براي استفاده در شرايط سخت، به ويژه براي کاربردهاي کم فشار در بخش روغن ايده آل هستند. استانداردهاي JIS استانداردهاي صنعتي ژاپن هستند که براي فعاليت هاي صنعتي در ژاپن استفاده مي شود. انجمن استاندارد ژاپن (JSA) قبلاً به METI وابسته بود که اکنون يک بنياد مستقل است.


اين توسط کميته غرفه هاي صنعتي ژاپن (JISC) هماهنگ شد. قبل از آن به عنوان BS 4504: 1969 شناخته مي شد. فرآیند فوق به این شرکت قابلیت طراحی و ساخت انواع مخازن تحت فشار و وکیوم یک و چند جداره و تولید محصولاتی با سطح بالای کیفیت را داده است . مخزن، ظرفی است که برای نگهداری سیالات طراحی و ساخته می شود. توانایی نگهداری فشار آنها ، کمتر از فلنجهای Slip On است و عمر آن ها فقط یک دهم فلنجهای گردن جوشی است. البته با جوشکاری المانهای اتصال بر روی عضوهای فرعی (نگهداری شونده) یا عضوهای اصلی (نگهدارنده) در کارگاه میتوان مقداری از هزینه تمام شده را کاهش داد. این نوع فلنج ها بوسیله یک جوش پرقدرت تمام نفوذی V شکل به لوله و یا اتصالات جوش داده می شوند. هدف از فلنج RF تمرکز فشار بیشتر بر روی یک منطقه واشر کوچک و در نتیجه افزایش توانایی مهار فشار در قسمت اتصال است.


لازم به ذکر می باشد که سازه های فولادی از اتصال چندین عضو به یکدیگر تشکیل می شوند و زمانی که این عضوها در کنار یکدیگر قرار می گیرند، اسکلت یک سازه فولادی را تشکیل می دهند. چیلر های جذبی دارای اجزا و قطعاتی هستند که هر یک وظایفی نیز بر عهده دارند. شیارها توسط همان ابزار 90 درجه ای استفاده می شوند که برای تکمیل مارپیچ مارپیچ استفاده می شود، اما سری بندی ها طراحی یکنواختی روی صورت فلنج دارند. مخازن عموما برای سیالهای گاز یا مایع مورد استفاده قرار میگیرند که این مورد نیز در طراحی و ساخت مخازن اهمیت بسزائی دارد . از نظر فشار داخلی و بارگذاری پیچ و مهره ، فلنج های کور ، به ویژه در اندازه های بزرگتر ، بیشترین فشار را تحمل میکنند. ضخامت لوله اتصال باید برای این نوع فلنج ها مشخص شود تا از اندازه سوراخ مناسب اطمینان حاصل شود. با این حال ، بیشتر این تنش ها از نوع خمشی نزدیک مرکز هستند و از آنجا که قطر داخلی استانداردی ندارد ، این فلنج ها برای کاربردهای دما و فشار بالا مناسب هستند. این وبسایت امکانات زیادی ارائه میدهد و به طور مداوم در حال آپدیت کردن آنهاست.

Report this wiki page